Werkwijze

Als je contact met me hebt opgenomen, is jouw eerste stap naar meer rust gezet! 

Vervolgens neem ik contact met je op om een online kennismakingsgesprek te plannen. In een videocall van zo’n 30 minuten bespreken we samen jouw huidige situatie en waar je meer overzicht en rust in wilt ervaren. Ik vraag jouw situatie en wensen uit, zodat we jouw doel en aanpak kunnen formuleren. Jij kunt al je vragen aan me stellen. Na het gesprek ontvang je per mail je plan van aanpak. Helemaal akkoord hiermee? Dan plannen we één of meerdere sessies in. 

Het organiseren van spullen

Vooraf aan een sessie hoef je niks te doen. Behalve zorgen dat je thuis bent en voldoende aandacht en energie hebt om aan de slag te gaan. 

Ik werk volgens drie stappen: Visualiseren - Aanpakken - Evalueren. 

Visualiseren doen we tijdens het kennismakingsgesprek. We staan stil bij jouw aanpak, jouw doel en jouw planning. Zo vormen we een passend plan voor jou.  

Aanpakken doen we tijdens een sessie. Dit gaat in 5 fasen. 
Sorteren - Afdanken - Bundelen - Plek toewijzen - Onderhouden

Ik coach je door de stappen heen, stel je vragen zodat je inzicht krijgt in je routines en gedachten en stroop zelf natuurlijk ook de mouwen op. We richten ons niet alleen op het organiseren van een ruimte op dat moment. Het gaat er vooral om dat er een systeem ontstaat, wat je makkelijk kunt bijhouden. Door vragen te stellen en jouw technieken aan te leren om het systeem te onderhouden, kan jij blijvend van het resultaat genieten. 

Evalueren doen we afsluitend. We blikken terug en kijken wat je hieruit over jezelf hebt geleerd. Zo kan jij dit in het vervolg ook op andere plekken in je huis toepassen. Ook staan we stil bij de tijd en ruimte die er nu voor jou ontstaat. We maken ruimte voor wat écht belangrijk voor je is en waar je meer tijd aan wilt besteden.

Meer rust, meer tijd, meer leven! 

Goed om te weten 
 Elke situatie is maatwerk, we werken volgens jouw wensen en op jouw tempo.
 Er kan afgeweken worden van de pakket uren, als dat beter bij jou en je situatie past.
 Je hoeft vooraf niet op te ruimen.
 Alleen jij beslist wat er weg gaat. Ik gooi nooit spullen van jou weg.
 Ik kan zorg dragen voor het afvoeren van te doneren spullen. 
 In een online sessie werken we ook volgens bovenstaande stappen. Het aanpakken voer je dan zelfstandig uit met een op maat gemaakt stappenplan.

Het organiseren van tijd en taken

Ook in het organiseren van tijd en taken werk ik volgens een aantal stappen. We kijken hierin naar je tijdbesteding, je planning, het stellen van prioriteiten en het aanleren van tijdbesparende technieken. Samen kijken we naar wat jou energie geeft en kost.

Versimpelen wat energie kost. Verdubbelen wat energie geeft!

Omdat jouw tijdsbesteding vaak samenhangt met jouw directe leefomgeving, is in de praktijk een combinatie van bovenstaand gebruikelijk.